torsdag 4 februari 2010

Torsdag

Har ni någon aning om hur mycket 1 dl mjölk är när det spills ut på ett köksgolv? Det är huuuuuuuur mycket som helst!

Det är ingen hemlighet att jag INTE är någon "morgonmänniska", jag önskar såååå att jag skulle skutta upp ur sängen, pigg som en lärka & springa milen innan frukost, men icke. Jag vill bara sova, snosa, lata mig & hasa fötterna efter mig - tills jag vaknat.. Så barn som vaknar tidig, trilskas & spiller mjölk på golvet innan JAG vaknat ordentligt gillar jag inte.. Men om inte annat så vaknar jag ju då. Det kommer väl som sagt var alltid något bra ur det dåliga ;)

Idag gick dagislämningen jättebra - trots att inte Liiban var där (han hette visst inte Leban som jag trodde, sorry)Himla skönt! Så nu har jag druckit en latte och håller på att styra upp dagen, en liten checklista

- ringa mormor
- ringa spånga kyrka (måste styra upp dop för Henry)
- packa inför resan
- baka semlor
- städa av lite om jag hinner
- hämta på dagis
- bvc i Sumpan
- åka till Orsa

Med lite flyt borde jag hinna allt. Känns lite konstigt att åka ifrån Patrik bara.. :-(

Jag la upp lite bilder på huset på facebook så det kanske e lika bra att jag slänger upp dom här också men sen måste jag rocka igång den här dagen. Så kanske jag hinner duscha också :-)

Ha en fin dag & en underbar helg där ute i snökaoset. Puss /L.

1 kommentar:

  1. Jag säger ju det - überkvinna! ;)

    Barn är av naturen inte morgontrötta, så jag ser ingen ljusning för dig på några år tyvärr.. Men annars hade du kanske inte kunnat ha så lång todo-lista.. ;) (om du snoozade halva förmiddagen menar jag)

    Puss och jag säger det igen - kör försiktigt!!!

    SvaraRadera