måndag 8 februari 2010

"stolt som tuppen"

Nu går det jättebra att lämna Alice på dagis, vilket känns underbart! Det var inte roligt att lämna en prinsessa med krokodiltårar men nu går det som sagt var bra. Idag när vi kom så var alla barnen ute, jag blev väldigt förvånad men samtidigt jätteglad. Jag vill ju att hon ska få vara ute varje dag men jag förstår att det är svårt för fröknarna att gå ut med massa småttingar när det är så mycket snö, kallt & halt. Dagiset har ingen gård utan det ligger bara i ett hyreshus i Tensta.. ni fattar själva hur kul det är .. Men idag skulle dom åka pulka - och det älskar Alice så det kändes toppen att lämna henne. När jag sedan hämtade henne på eftermiddagen så ville hon inte gå hem ;-)

Fröken berättade att Alice var såååå duktig när dom var ute & lekte, hon kunde gå bra i snön, resa sig upp själv när hon ramlade, dra upp pulkan för backen själv och sen hjälpte hon sina kompisar som inte kunde gå lika bra i snön... sötunge! Visst blir man glad när man får höra att man har snälla och omtänksamma barn? :-)


Men hon fortsätter matvägra.. usch. Fast idag vet jag inte om det kanske berodde på att hon fick feber på eftermiddagen/kvällen. Skruttan. Jag tror att det kan vara vaccinationen som spökar - den kunde man få feber av i 1-2 veckor efter man fått sprutan. Hon har sovit jättedåligt ikväll, jag har försökt "natta" henne mellan kl.20-22 och det tillhör inte vanligheterna, hon är superenkel att natta i vanliga fall. Tur att Henry är så snäll som han är annars hade det varit riktigt kaos här kväll för Patrik har varit borta & tränat.

Nej nu skall jag nog ta kvällen jag med, har på känn att det kan bli en lååååång natt med en febrig & hostig Alice och Henry han sover ju inte alls bra på nätterna den lilla sorken. Han vaknar fortfarande var & varannan timma. Tycker dom kunde vara liiiiite snälla mot sin lilla mamma & sova en hel natt - båda två.. snart ;)

Men först skall jag invig mitt kitt från Mary Kay som jag fick idag - lite mammalyx, I like!

NattiNatti /Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar