tisdag 9 februari 2010

orka?

Orkar ni handla begagnat? Just nu skulle jag behöva ett roligt babygym till Henry & en växasäng till Alice. Det här är egentligen optimala prylar att köpa begagnat eftersom man kan göra rent dom osv.. men hur mycket orkar man "mecka" för att det skall vara värt det? Helt klart är det billigast att köpa begagnat men du får lägga ut mycket mera tid, du ska först hitta det, sen måste du åka hem till någon för att köpa det, ev montera ner det, frakta hem & montera upp.. om man ska göra allt det så måste de vara riktigt prisvärt! ;) Jag vet inte om jag tänker fel här, men isåfall tror jag att hela min generation tänker fel - är vi kanske generationen "latmask"?

Jag vill ju helst bara "springa på" det jag letar efter på typ hemma hos någon jag känner, på en loppmarknad eller liknande - alternativt att det jag skall köpa finns i närheten där vi bor. Jag vägrar sitta & åka söder om stan för att köpa beg.

Apropå begagnat så blev vi med badkar nyss, barnen älskar att bada & på sikt så har vi tänkt att köpa ett badkar men det var inte riktigt prioriterat nu. Men så var mina päron på middag hos våra gamla grannar som lägligt nog skulle kasta ut sitt badkar så nu står det i vår källare & bara väntar på att få komma in i badrummet. Sånt tycker jag är fantastiskt! Mera sånt!

Så kära "grannar", är det någon som har ett roligt babygym eller kanske en vit växasäng som söker ett nytt hem? Dom kan få flytta in här & jag lovar att vi kommer att ta väl hand om dom ;)

/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar