måndag 8 februari 2010

Måndag


Hallåååå!

Gissa vem som glömde datorn hemma i hallen i torsdags (i all stress..)... jo undertecknad. :-( Men helgen gick i ett rasande tempo så jag hade ändå inte hunnit skriva något här skulle jag tro.

Jag var väl som vanligt lite väl optimistisk i torsdags med min todo-lista. Men jag hann med allt - fast det blev liiite stressigt. Och inte blev det bättre att plogbilen kom ca 30 minuter innan jag skulle åka och ÖSTE in hård snö på vår garageuppfart, så min bli var totalt instängd. MORR. Jag slet som ett djur för att få bort all snö, packa bilen & komma iväg. Och inte höll jag på att komma iväg heller.. jag skrev visserligen garageuppfart men sanningen är att det är en nedfart och den var riktigt hal på sina ställen så trots att jag sandade och preppade så gott det gick så var det på håret att jag fick upp bilen. Ni kan ju bara gissa vilka ramsor som sades i bilen INNAN jag fick upp den.. åh phu. Hoppas att Henry inte får några bestående men ;)

Vi kom iallafall iväg till dagis & sen snabbt som 17 till Sumpan och på BVC för Alice 1,5 års kontroll (aningen försenad I know..). När hennes kontroll var klar så slängde jag ur mig om hon inte kunde ta Henrys 5 månaders kontroll samtidigt .. -Jo men visst! Kanoooooon!
Men så var det dax för spruta för honom också.. stackars barn. (han fick såklart även 39 graders feber på natten efter vaccinet..) Sen kom vi iallafall iväg, jag lämnade Sumpan 16.15 anlände till Orsa vid 22..... Nej det ska inte ta såååå lång tid. Det var galet mycket trafik. Blä.

Men sen har vi haft en mysig helg, även om det tyvärr inte blev så mycket tid ute i det underbara vintervädret. Men men det går fler tåg! Jag har iallafall hälsat på min lilla mormor både i fredags & lördags. Och det kändes jättebra att få hälsa på henne. hon såg så liten ut där hon låg på sjukhuset, hon är verkligen svag men hon pratade iallafall och tyckte det var roligt att se mina barn. Hon tyckte Henry var tjock..!! Det var det fräckaste ;)



Barnen älskade att bada i mormor & morfars badkar!
Nu hinner jag inte skriva mer, ska iväg till naprapaten! Ha en fin dag! Kram L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar