onsdag 17 februari 2010

Nu bestämmer JAG

att vi stänger den här sjukstugan för gott!

Jag är såå less på det här nu, det bara snurrar runt runt runt & än är den ena sjuk än den andra.. Nu är iallafall Alice feberfri sedan snart 2 dagar, Hurraaaaa! Men jag & Henry är genomförkylda, och då menar jag GENOMförkylda. Lilla skruttpelle kan ju knappt andas, med andra ord heller inte ta napp, bröst eller sova så speciellt bra. Nu har vi varit sjuka så länge (sen november) så jag börjar seriöst fundera på hur länge ska det här fortgå? Hur länge orkar jag vara vaken halva nätterna? Henry vaknar ca 1ggn/timme.. ibland går det liite bättre och han sover 2 timmar i stöten. Men i natt kunde han såklart inte sova, stackarn. Så från kl.04 så satt vi upp och halvsov tills det var dax att gå upp. Så jag är jättepigg...

Det som stör mig mest, förutom att jag tycker synd om barnen som aldrig får vara riktigt friska, är att vi kan ju aldrig göra något. Jag får ingenting gjort här hemma och vi kan inte gå på öppnaförskolan & andra "träffar". Det känns som tiden bara rinner ifrån mig och snart ska jag jobba igen, jag vill inte minnas den här föräldraledigheten som en enda lång sjukstuga, jag vill att vi ska kunna göra lite saker också! Det blir liksom lite roligare då :-)

Imorse blev det såklart stopp i toaletten också, men SUUUCK! Vad har jag gjort för ont? Kan inte nått bara fungeraaaaaa. Nä. Uppenbarligen inte. Nu skulle jag kunna ringa pappa & fråga vad jag ska göra men jag vill inte. Jag måste kunna själv. Jag KAN själv. Hm, undra bara hur man gör.. men jag ska nog komma på det.

Avslutar det här gnäll-inlägget med en BAMSEKRAM till 2 pinglor på öjn, Malin & Sabina, som fyller år idag!! Vanligtvis brukar jag önska presenter & champange i massor till födelsedagsbarn men eftersom dom båda går i väntans tider så får ni väl nöja er med något alkoholfritt, lite smarrig äppeljuice kanske ;)

KRAM /L.

2 kommentarer:

  1. Men det är ju inte klokt det här! Känns som Henry varit sjuk typ hela sitt liv kraken.. Ska aldrig mer klaga på Melvins mjölkallergi! Jag tycker så synd om er!! Och om dig som inte kan njuta av föräldraledigheten fullt ut. Hoppas hoppas att ni blir friska snart och att den här eländiga vintern snart blir till vår! Kanske kanske hjälper det med lite plusgrader..?

    Stor kram och lycka till med toan! Jag hade ringt pappa direkt! Om jag nu hade en pappa som förstår sig på sånt där.. Nu lämnar jag med varm hand över sådana utmaningar till maken i stället! Så befäster jag könsstereotyperna med att baka bröd så länge! ;)

    PUSS!! <3

    SvaraRadera
  2. Tack! Det kanske låter värre än vad det är, eller så är jag så van med att Henry är sjuk att jag blir hemmablind, men nu vill jag verkligen att han ska få bli frisk! Skönt att det ordnar upp sig med lilla M också! Och du får hålla dig borta från Isaks plättar ;)

    Ang könsrollerna så har jag inget emot dom alls när jag tänker efter :-)

    pusss

    SvaraRadera