torsdag 18 februari 2010

Never ending story

Henry & jag är hemma & kurerar oss från våra förkylningar, det går sådär.
Det är så jobbigt för honom att vara snorig & täpt och Henry är såååå arg på sin dumma dumma dumma dumma mamma som tvingar i honom näsdroppar & annat otäckt, han vill INTE medicineras & snytas - det är numera det VÄRSTA han vet. Och astma inhalatorn är en riktig kamp för att använda & den skall vi köra 8ggr/dag i 1 minut.. jooråå s'att..e..
Men vi fightas på ;)

Men Henry är ganska glad trots att han har det lite jobbigt.




Testar även att ge honom lite extra mat nu, dels smakportioner 1ggn/dag och sen "trycker vi i honom" ersättning innan han går & lägger sig - i förhoppning om att han skall sova liiiite bättre. Och jag tycker nog att han sov liiiiiite bättre i natt. För tänk om han sover dåligt för att han är hungrig? Jag har mjölk kvar men det kanske ändå är för lite för honom, han är trots allt en ganska stor krabat och amningen skall väl ändå snart börja fasas ut. Alice slutade jag amma helt när hon var 7 månader och Henry han är snart 6månader nu.

Nej, nu somnade lillsorken så jag skall slänga mig i duschen, pronto!

2 kommentarer:

  1. Men sötisen, tänk att han är vid så gott mod! Vad skönt det låter att fasa ut amningen, men det är ju ett tag kvar för mig.. :)

    Puss & krya!

    SvaraRadera
  2. Tack! Men det är ju så himla behändigt att amma, man behöver aldrig tänka längre än att det räcker att JAG är med ;) Outstanding säger jag! Pusss

    SvaraRadera