onsdag 3 februari 2010

Mammalyx &snöstorm

I julas fick jag en riktigt härlig julklapp av min svärmor, ett handvårdskitt från Mary Kay. Jag blev superglad för det är sånt där som jag själv är dålig på att unna mig. Och händerna blev alldeles ljuvliga. Nu har jag i min mammagrupp stiftat en ny bekantskap med en tjej som jobbar för Mary Kay & idag var vi hem till henne på lite info/demo eller vad man ska kalla det för. Det hela slutade såklart med lite shopping. Jag är väääääääääääääärd det men jag borde inte. Men visst är det väl hopplöst svårt att gå hem till någon och inte handla något? Men som hon sa, vi investerar i så mycket som inte har någon betydelse - varför inte investera i sig själv? Ja varför inte! Jag valde att investera i mitt ansikte :-) Tänk så snygg jag kommer att bli.

Vi hade iallafall supertrevligt hos henne & tiden bara sprang ifrån oss och vips var det dax att hämta på dagis. Det var bara ett problem, det var omöjligt för mig att hinna hem i snöstormen på oplogade vägar med vagnen för att sen åka till Tensta med bilen. Så jag fick ta en buss dit, jag måste framstått aningen förvirrad men den snälla busschauffören & några vänliga själar på bussen tog sitt ansvar så jag kom på & av på rätt ställe ;) Sen så jag fick lite sightseeing på köpet av Tensta centrum.

Alice hade haft det bra på dagis men hon hade inte ätit något idag heller.¨Eftersom jag inte alls planerat att hämta henne med buss så hade jag bara med mig en vanlig barnvagn idag, som Henry låg & sov i. Men lilla prinsessan orkar inte gå speciellt långt i full vintermundering & snöstorm så hon fick också åka i liggvagnen typ sittandes på Henry. Är vi inte Tajkon så säg? Det gick knappt att rulla vagnen fram i rådande väglag ens utan barn i och med 2 barn i så blev det inte bättre. Men skam den som ger sig. Jag är envis som en liten gris och anser att ALLT GÅR. Det är bara att bita ihop & kämpa på. Och vi kom hem, till slut :-)

Väl hemma ville Alice inte äta någon middag heller, trots att hon fick vanlig barnmat på burk. Vad gör man? Någon som har några tips? Sen lagade jag & Alice middag, jag gjorde hel kyckling i ugn med potatis, morötter & en senapssås. Och numera så dukas allt fram i skålar på bordet så att hon kan ta om hon också vill ha och döm av min förvåning när hon också ville ha kyckling !! Hon åt & åt & åt, ingen potatis men massa kyckling. Tjohoo! Mammalycka! Då har vi iallaall en sak till som hon äter - men det känns som en lång resa innan hon äter riktig mat - på riktigt.

Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar