onsdag 10 februari 2010

Jag vill vara Carrie!


Alla har en extra identitet, så är det bara. Endera förknippas man med någon eller så skall vissa roller/karaktärer delas ut i ett sällskap. Som i "Sex and the city", som förövrigt är världens bästa serie/film (lite fjortisvarning nu men det står jag för - I love it!)

.. jag blir ALLTID Charlotte, ni vet hon den pryda tjejen med långt mörkt hår, en obotlig romantiker som jobbar på ett konstgalleri (Ja hon som bajsade på sig i filmen). Men varför måste jag jämt vara henne? Jag vill vara Carrie, den piffiga skribenten & obotliga singeln som har mer skor & väskor än för sitt eget bästa. Jag vill iallafall vara piffig!

Nu är jag såååå långt ifrån alla av karaktärerna i SATC man kan komma. Buhuuuu! Glider runt här i huset i de kläder som är uppackade - typ inga. Och omålade naglar har jag också, det är stort X i taket för att vara mig. Nej bättring måste ske, jag håller på att förfalla totalt.

Men jag tycks vara så orealistisk när jag shoppar, min garderob (när den är uppackad) består av massa pumps & kuvertväskor - hur bra tror ni att det funkar i sandlådan eller vid dagislämning? Men det är det jag vill köpa när jag väl shoppar ÄVEN om jag innerst inne vet att jag borde satsa på lite mera "casuall"... jag har blivit lite bättre nu men det är så trist att lägga pengar på tråkiga vardagskläder. Nej mera glamour till folket! Vid nästa dagislämning blir det pumps, kuvertväska & en stoooooooooooooor brosch :-)

Appropå SATC... En av mina 3 (!!) möhippor gick i "sex and the city-tema". En underbar dag med underbara vänner (jag var sååååklart Charlotte) som slutade på Gondolen sippandes på alldeles för många Cosmos i jakten på Mr Big (det var ett uppdrag).
Vad gillar ni min klänning som jag hade på mig på Gondolen..?



Jag var rätt nöjd med den klänningen tills jag hittade den på HM med texten "Kjol 299kr"... EH!? Har jag glidit runt på La Gondola endast iförd en kjol?! Pinoo! Jag tyckte iofs att det var liiite snålt med tyg över bysten men tänkte att det ska väl vara så på den här modellen. Så här i efterhand inser jag att det hade passat sig bättre att hasa ner "klänningen" några decimeter & sätta på mig en topp på överkroppen..

Well well, jag hade en alldeles underbaaaar kväll på Gondolen endast iför kjol.

1 kommentar:

  1. Du var strålande snygg i din kjol vännen (tänk om en annan försökt klämma sig i den där..) och vi hade en fantastisk dag!! Och du hittade ju t.o.m. Mr. Big - även om ditt eget kap är hundra resor bättre! :) Puss!! <3

    SvaraRadera