torsdag 11 februari 2010

Jag är effektiv under press

Att skriva dagens todo-lista på bloggen visade sig att vara effektivt - jag fick massa gjort :-)

Det är kanske samma syndrom som Viktväktarna, ni vet - gå & väga sig inför folk och så står en lagom sur tant där och säger, jaha +2 kg... Det vill man ju inte vara med om! Nä. Så tack ska ni ha för en effektiv dag! Jag har städat i källaren, tvättat 2maskiner sen tog tvättmedlet slut, målat en pall 2 ggr, ringt stadsdelsförvaltningen, varit på Ericshjälpen och köpt en fotölj till barnens sovrum (den fanns kvar! Tjohoo! Eller betyder det att den är så ful att ingen annan vill ha den kanske?..) Den blir nog bra när jag tvättat klädseln och sytt några roliga kuddar till!

Sen hämtade jag Alice på dagis & vi åkte hem & bakade rågsiktslimpor. Alice hjälpte gladeligen till som vanligt....

Mina två favorit assistenter.

Det var ett kanonrecept tycker jag (tack Lisa för receptet!), minimal arbetsinsats & maximal utdelning - det blev 6 st limpor! När jag provsmakade så fick jag en riktig minnesattack från barnsben. Jag hade inga förväntningar på hur brödet skulle smaka men det smakade precis som "SICKKAKA" - som jag alltid trott att det hette men nu förstår jag att förmodligen hette brödet siktkaka (eftersom man bakar det på rågsikt.. hm, einstein.)

Det är precis som Robin Hood, jag har i nästan hela mitt liv trott att dom skrek: Köör mot, kör mot Skooogen" i filmen.. men aldrig förstått varför dom måste ropa "kör mot" 2grr... suck. Jag är ju helt hopplös, ni förstår att jag inte är någon het kandidat till Singing bee va!? ;)



Rågsiktslimpa

Nu har jag precis målat naglarna röda & imorgon blir det jag & Henry in the city!! Åh vad jag längtar. Sushilunch med Ida & införskaffande av lite smått & gott. Ska bli najs!

Men det blir kanske ingen tid för bloggande så om vi inte hörs,

Ha en underbar helg!

Kram L.

9 kommentarer:

  1. Vad fina de blev! :) Visst är de underbara! Smakar precis som min farmors limpa som vi alltid har till köttbullsmackor, en riktig barndomstripp alltså! Bakade du med den mindre mängden socker? Första gången gjorde jag enligt originalreceptet och det smakade nästan som en kaka.. Känns ju sådääär att käka det varje dag.. :) Men det funkar ju absolut med 1/3 av sockermängden också tycker jag!

    Kul att få se bild på er assistent - vi har en exakt likadan - arv från Fredriks pappa.

    Jag har en sån där annan assistent också, fast i pojkmodell! Mycket bra de också! ;)

    Ha en underbar helg!! Puss!!

    SvaraRadera
  2. Och förresten; "Kör mot Kör mot Skogen" har blivit en klassiker här hemma! Mycket roligare tycker jag! ;)

    SvaraRadera
  3. Duktig flicka! Jag känner mig inte så effektiv idag, funderar på om jag skall lägga mig i badet eller kolla på en film.....svåra beslut som måste tas. Inga tecken på att parveln vill komma ut iaf!Hoppas ni får en mysig helg med mor och far!Kram

    SvaraRadera
  4. Åh vad duktiga ni är =)))

    Kan jag oxå få receptet??? =) Älskar ju att baka =)))

    Kram Tessan

    SvaraRadera
  5. Tessan, skickar till dig på fb! :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!!
    Du är så himla energisk och duktig, trots att det verkar var lite motigt ibland. Men det är bara att bita i med ett leende =)
    Skönt att Alice trivs på dagis, det är det viktigaste.
    Ert hus har verkligen blivit jättefint, jag hoppas vi hinner komma och hälsa på under v.9 när vi åker hem från Hudik. (Vet inte när ännu).
    Du inspirerar mig med all din bakning, kan du inte lägga ut recepten på bloggen också? =)Annars får du gärna maila över det.
    Ha en underbar helg med din fina familj och svärföräldrarna. Hälsa.
    Massa kramar Vonna

    SvaraRadera
  7. Nä nu får du blogga lite.. ;)

    Hoppas helgen var mysig!

    Puss!

    SvaraRadera
  8. Hej allihopa,
    Tack för alla kommentarer!!!
    Självklart kan jag lägga ut recepten på det jag bakar :-)

    Helgen blev som sagt var inte som planerat men på något konstigt sätt blev den bra ialafall, så bra den nu kunde bli.

    Stor Kram till er alla

    SvaraRadera
  9. Hej, din limpa ser jättegod ut. Den liknar en limpa som jag bakade under 80-talet, men tyvärr så har jag tappar bort det receptet och nu vill sonen att vi ska ha den till JULEN. Skulle blir jätteblad om du ville dela med dig av ditt recept. Kramar från Eva i Piteå

    SvaraRadera