tisdag 9 februari 2010

Jaaa vi bakar - förra veckans flipp & flopp!


Förra veckans flipp var helt klart takakorna (recept av Leila & inspiration av Jossan), jag bakade dom till mammafikat (sorry Gurra, du räknas numera som en av mammorna i spångamaffian ;) och alla gjorde tummen upp - tom prinsessan...

Vad gillar ni hennes fotosmile? Hon härmar väl bara oss antar jag,men helt ärligt -ser jag ut sådär när jag ler?!

Anyway, förra veckans bak-flopp var helt klart semlorna!
Först ska jag göra mig till & baka semlor till lilla mormor, men hon klarade ju inte av att äta något så dom där semlorna glömdes lite bort - dom låg i sin påse hela helgen & när jag åkte hem bad jag morfar mata fåglarna med dom. Så kan det gå!

Undra om och vad jag ska baka den här veckan, det kan kanske bli något frukostbröd för svärpäronen kommer på besök i helgen & dom är värda en gooooood frukost!

Har ni några härliga recept ni vill del med er av?

Kram Lina

5 kommentarer:

  1. JA!! Supergoda råksiktslimpor! Blir 6 st på en gång så man kan fylla frysen. Gillar! Skickar recept på fejan! (dessutom mjölkfria för mig som nu måste hålla sådan diet, men det är inte därför jag bakar dem - dessa blev favoriter innan)

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Åh vad spännande! Måste genast kolla in fejjan ;)

    Alltid kul med nya recept! Har du kommit in i en ny bakperiod nu? :-) Kraaaam

    SvaraRadera
  3. Oj, NU skickar jag det! Det kom lite emellan.. :)

    Ja nu har jag en ny bakperiod. Det här brödet har blivit vårt nya favorit-vardagsbröd och det går typ 5 limpor/vecka med mackomanen Fredrik i huset.. :) Bara en jäsning också så det är minimi-insats som krävs, sen sköter det sig själv!

    Synd på semlorna förresten, men mormor uppskattade nog gesten! Och till nästa gång så ska du veta att man inte ska skämma bort fåglar sådär.. ;) Man kan säkert hitta andra användningsområden för torra vetebullar.. ;)

    Puss!

    SvaraRadera
  4. Samtliga ingredienser är nu införskaffade :-)

    SvaraRadera