onsdag 3 februari 2010

Hurra


Idag gick det bra att lämna på dagisch!!!!


Lilla fröken är lite ambivalent i frågan ang dagis känns det som, när vi är hemma & jag frågar om vi ska klä på oss och åka till dagis så säger hon JAAA och springer runt som en yr höna och hämtar mössan, overallen osv. Men sen när vi kommer fram och ska gå ur bilen då vill hon inte gå, nej då måste jag bära henne OCH bilbarnstolen med Henry och skötväskan... alla jag möter tittar, småler, tittar bort.. jag antar att jag ser aningen ansträngd ut... även om jag såååklart gör mitt allra bästa at se totalt oberörd ut, det här går JÄTTEFINT och det är inte det minsta tungt. Nehe då. Det går så fint så fint :-)
Sen när vi kommer fram så vill hon inte gå in.. men idag hände det mest fantastiska - Leban, världens sötaste lilla chokladtroll kom samtidigt! Det är nog ingen idé att jag gissar nationalitet på honom för jag verkar vara urkass på det, men om jag skulle gissa skulle jag säga typ Etiopien.. Leban verkar iallafall vara Alice favorit på dagis. Igår skulle hon krama honom men ibland blir hennes kramar alá nacksving så hon hade visst golvat dom båda ;)
Hur som haver, hon blev jätteglad när han kom så hon tog honom i handen, sa hej då och gick in. HURRA!!!
Länge leve Leban!!!


En riktig husägare läser såklart Husets ABC..

Ha en fin dag! Kram Lina

Ps. den andra svenska tjejen har bytt dagis nu. ds

1 kommentar:

  1. Haha "typ Etiopien.." Du är en riktig svennebanan du och så är du bara bäst.

    Puss
    Ida

    SvaraRadera