torsdag 25 februari 2010

Gott & blandat

Henrys & min dag spenderades i vårdens tecken. Jag fick en jourtid till honom i Järva på deras mottagning för barn under 6 mån idag. Träffade en mycket trevlig äldre herre vid namn Bjarne. Det enda problemet var att han ststststsstammade... och jag har hört någon gång att det värsta som finns när man stammar är "folk" som ska vara snälla & fylla i orden som man stammar på & avsluta deras meningar, så jag väntade tålmodigt ;)

Det var iallafall skönt att någon tittade på min lilla guldklimp, jag är inte så sugen på att upptäcka en öron- eller lunginflammation på honom, men det var inget sånt alls! Bara det vanliga, förkylningsastman. Och han tyckte Henry hade det tufft med andningen så han har fått inhalera lite hos dom idag och sen ska han få ytterligare lite mediciner för att vidga luftrören & dämpa svullnaden. Sen ska tydligen förkylningsastma växa bort. Skönt att få honom "checkad" iaf. Efter Henry var klar gick vi till röntgen för jag skulle röntga skallen, ja eller bihålorna för att vara exakt. Till röntgen avdelningen fick man inte ha med sig någon vagn..

- Vad är det för påhitt? Tar dom för stor plats eller är det för att dom blå skopåsarna inte passar så bra på vagnarna? Dåligt är det iallafall. Så då fick jag lov att bära runt på Henry. När det var min tur att betala så erbjöd sig en äldre herre sig att hålla honom så jag skulle kunna hitta plånboken i skötväskan & betala. Tack :-) Och Henry fick så klart inte följa med in på röntgen.. vad skull jag då göra av honom? Jag skulle precis lägga honom på golvet i ett hörn när dom kom på den briljanta idén att deras Pryo kunde vara barnvakt. Kanon! Hon var helt slut när jag fick tillbaka honom, inte för att han var ledsen eller så - nej han sov.. men hon tyckte att han vägde bly ;)

Allt som allt tog det här nästan hela dagen så strax innan 14 gled jag in på korvmojjen i Rinkeby & slängde i mig en tunnbrödsrulle & en pucko till lunch. Glamouröst värre! Jag var den enda i "mojjen" så jag fick även sällskap att snubben som jobbade där. Eftersom jag gissar så dåligt tog jag tillfället i akt att fråga vart han kom ifrån. Han var Turk. :-) Jag skrattar nästan åt mig själv & tycker att jag har vidgat mina vyer ordentligt på sista tiden!

Sen måste jag bara berätta, jag har haft en sån himla TUR idag! Just som jag gett upp hoppet om att hitta begagnade barnsängar, jag sa till Patrik senast igår att hittar jag ingen säng på blocket innan helgen så åker jag & köper en ny i helgen. Så vad händer? Jo jag hittar 2 st barnsängar på blocket till priset av en blombukett!! Så jag åkte till Spångas lilla blomsteraffär & köpte en fin bukett och skickade iväg Patrik att hämta sängarna. Kalas! Ibland ska man ha lite flyt...

Ingen filur så lång ögat når heller, jag pratade med filurens mamma idag & hon tycker nog att h*n kan komma nu. Det tycker jag med! Snälla lilla filuuuur, kom ut nu!!

Imorgon vankas tjejmiddag. Det ska bli såååå himla mysigt! Lillprinsen får följa med men bortsett från det så kan jag knappt minnas när jag var iväg själv på en tjejmiddag sist.. jag kan bara konstatera att det var väldigt länge sen & att jag längtar tills imorgon! Tjohoo!

Puss Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar