måndag 22 februari 2010

Barnens rum


Just nu är det så galet mycket jag vill göra här hemma. Det är så mycket att jag hinner glömma hälften, men det kanske är ganska bra!? Något som dock skall prioriteras är barnens rum på övervåningen.


Dom har ett lekrum på entréplanet och sedan på övervåningen finns 2 st sovrum, och ett skall naturligtvis bli deras. Nu vet vi inte riktigt om vi skall dela av ett rummen så det blir två. Det kan nog vara skönt för dom att ha varsitt sovrum ....


Fast nu bor hela tajkonfamiljen i samma rum, och ni som följer mina inlägg vet att vi inte direkt sover på nätterna i det här huset. Men, peppar peppar, så väcker inte barnen varandra så speciellt mycket. Visst händer det men jag hade trott att det skulle vara 10 resor värre. Anyway, tänk att jag alltid kommer ifrån ämnet.


Innan vi ens köpte huset så hittade jag den här bilden i Sköna hem!


...och den har jag som inspiration för sängar till barnens rum. Visst ser det mysigt ut?

Oavsett om vi gör ett eller två rum så kan man bygga in sängen i väggen, för vi har kattvindar att ta av på båda sidorna. Undra bara hur mycket jobb det är.. Får ringa svärfar & kolla! :-)

1 kommentar:

  1. Vad kul! Precis så har jag tänkt mig till grabbarna, som har största rummet i huset på ovanvåningen (med kattvind på båda sidor). Vi dividerar också om vi ska dela det eller ej, kan nog funka för dem att dela trots åldersskillnaden tror vi. Fast det ligger en bit fram i tiden.. Isak har rummet för sig själv än så länge och en helt vanlig säng.. :)

    Puss & gonatt!

    SvaraRadera