torsdag 28 januari 2010

tummen upp

Vilken bra dag det vart idag!!

Dock ingen vidare shoppinglycka i Vällingby (det var lite som jag befarade) sen när jag kom hem så kom blombudet, det var söta Marcus & Elisabeth som gratulerade till nya huset!! Hur gulligt var inte det? Jättegulligt! Tack så jättemycket, nu står den vackra buketten i matsalen ;)

Sen kom Jossan förbi med sina 2 små sötnosar, hon hade bakat supersmarriga tekakor som hon hade med sig och fina tulpaner - så nu har vi färska blommor överallt - lyx :-) Hon håller alltid på & bakar & pysslar, så man kan inte bli annat än inspirerad. Själv har jag väl inte bakat sen Dackefejden (eller var det när Uppsala brann kanske?..) anyway, länge sen - väldigt länge sen!

Tekakorna var alldeles ljuvliga så nu måste jag leta reda på det receptet så kanske vi kan få härligt frukostbröd i helgen. Men när jag väl hade hittat 2 vaser till blommorna i källaren så gav jag upp i letandet efter Leilas "bakbibel", men hennes recept borde finnas på nätet.

Jossan levererade även en "chickpea"mössa till Alice, en hallonröd. Hon blev så söt så söt!

over & out //L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar