lördag 30 januari 2010

Saturday

Natten går inte till en av de bästa.. hu! Alice vaknade 02.30 och tyckte att det var morgon. Trots att jag & Patrik försökte få henne att förstå att det är natten nu, det är natten nu, det är natten nu, DET ÄR NATTEN NU!!!!! Men hon var aningen trög... efter några timmar somnade hon om.

Lilla Henry har varit riktigt skruttig i natt han också, ögoninflammationen ger sig inte så ögonen rinner & fransarna klibbar ihop och igår blev han täpt i näsan igen.. = kan inte andas om han ammas elr har napp. Och lite feber på det. Så han & jag har varit vakna mer eller mindre hela natten. Satt upp (& försökte sova - ni kan ju gissa själva hur bra det blev) mellan 4-6 sen gav jag upp, preppade honom med alvedon, renessans & näsfrida sen blev det soffan för oss. Blev iallafall lite sömn :-)

Vaknade upp till helgfrukost, finns det något bättre egentligen? Lugnt & skönt, en stor latte i älsklingsmuggen från Fide Fajans, hallonsmotie & lite annat gott. Mysigast är nästan att se hur exalterad Alice blir av smothie, she likes :-)

Snart kommer mannen hem efter en fotbollsmatch & då tänkte jag ta mig en tur till Ericshjälpen - Spångas "loppis". Hoppas hoppas den är bra, alltid kul att fynda lite.

Ha en fin dag i solen!
Kram L.

3 kommentarer:

  1. På apoteket finns ngt som heter supranette som är sterila ögon våtservetter de är superbra vid ögoninflammation. Vi har blivit av med den på ca 2 dagar när vi använt dem!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att Alice sover bättre i natt och att stackars Henry snart kan få bli frisk.
    Jag tyckte Alex var sjuk ofta men Henry slår rekordet.
    Blev det något loppisfynd?

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Skall genast kolla upp det!

    Alltid blir det väl nått med hem från en loppis ;) Idag blev det en ljuslykta & ett litet fat. Inga stora fynd men dock ;)
    Hoppas du mår lite bättre nu!

    kram

    SvaraRadera