torsdag 28 januari 2010

torsdag

Läser "vi i villa" och känner att det är en ny epok vi kliver in i.. Vi i villa... - låter inte det bara fööör vuxet? Fast hur 17 låter gift, 2 barn & volvo då? Jo, jag är nog vuxen nu.

Idag pysslar vi vidare hemma, just nu sitter jag i soffan & fryser för mannen tätar dörrarna. Men OM dom blir täta så borde jag ju slippa drag sen iallafall. Jippijej!

Alice var så trött i morse så hon ville gå & lägga sig redan vid 9 & eftersom hon inte är helt frisk än så är det lika bra att hon får sova å mycket hon vill. Sen satt jag här nere & pratade i telefon och vem kommer gående in i vardagsrummet? Jo Alice! Alldeles själv!!!! Kanske skall tillägga att sovrummen är på övervåningen och dit är det 15 trappsteg (iallafall enligt han som slipade trappen för han skull ha betalt per trappsteg :)

Note to my self: kanske borde införskaffa grindar till trappen!

Dom ringde från blomaffären i Spånga nyss, dom ville komma hit med ett blombud!! Men gud så spännande!! Jag kan inte komma på en endaste anledning tll varför vi ska få blommor eller av vem så jag är såklart väldigt nyfiken nu. Roligt roligt roligt!!

I eftermiddag tänkte jag ta en tur till Vällingby, dom har ett väldigt bra shoppingcentrum där, tänkte försöka vara lite ekonomisk & se om det finns några fleecejackor kvar på polarn & pyrets rea. Men det kanske är lite väl optimistiskt av mig, hänger väl någon skogsmullegrön i ett hörn i storlek 140...

puss L.

2 kommentarer:

  1. Jag säger ju det, 2 barn, villa, man & Volvo - försten till vovve! ;)

    Blombud är alltid superkul att få! Och jag kan tänka mig att anledningen skulle kunna vara inflytt i hus..?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Glömde kommentera det där med trappen:

    Shit!! Slipad liten fröken.. Men kanske läge för gind, ja. :)

    SvaraRadera