söndag 3 januari 2010

Det går i 180

Det känns verkligen så! Sen vi kom hem från öjn så har vi knappt varit hemma alls, mest bara varit hem & sovit på sin höjd. Så ni kan ju gissa hur fint vi har det hemma just nu..

Det är så mycket vi "borde" gjort men helt enkelt inte hunnit, men det får vara så. Igår skulle vi tagit massa beslut gällande vår kommande renovering men det slutade med att jag & Henry satt på Astrid Lindgren hela eftermiddagen & kvällen. Och om det besöket skulle jag kunna skriva en uppsats men det får bli en annan gång. Min lilla prins är fortfarande inte frisk, så krasst sätt kan man säga att han har varit sjuk i halva sitt liv - och det låter ju hemskt! Så vi vänder på det och säger att han har vait frisk i halva sitt liv istället tycker jag. Anyway, summan av kardemumman är att han har dubbelsidig öroninflammation och tendenser till förkylningsastma och det är därför han aldrig blir frisk. Men nu har vi fått medicin till honom, så nu hoppas jag att han blir frisk lillsorken!

Vi fick iallafall ett strålande slut på året med våra vackra & underbara vänner i Spånga, familjen i det gula trähuset bjöd på en fantastisk middag med champagne rakt igenom.. I like! :-)
Det var smarriga snittar & mingel medans alla söta rara barn (läs: terroristerna) var vakna & sen var det skaldjursplatå & det hela toppades med pannacotta !

"det kan man ju ändå inte klaga på"... - som en typisk svensk skulle sagt.

Är de inte helt otroligt egentligen? Om du frågar en svensk hur han haft det på semestern eller på restaurangbesöket eller liknande, har ni då någonsin hört någon säga; det var alldeles underbart, det var så himla bra, allt var överförväntan & vi är sååå nöjda!

Nej svensken han säger: vi har inget att klaga på. punkt.

Precis som att syftet med själva resan eller restaurangbesöket eller vad det nu är - är att hitta något att klaga på.. och tro mig, jag har jobbat med dessa människor, det är bara för tragiskt hur människor sparar & gnetar för att ha råd att åka på en utlandsresa & när dom väl är där så letar dom fel istället för att njuta. De är så korkat. Och för att avsluta det här lilla sidospåret så halkar jag lite fint in i ett av mina nyårslöften - att NJUTA (ännu)mer av livet och att försöka se det positiva i saker istället för det negativa. Nu tycker jag väl inte att jag är heeeelt hopplös men jag tror dock att jag kan bli ännu bättre ;) Har ni avlagt några nyårslöften?

Att se det positiva i saker & ting kan säkert vara ett bra incitament nu när vi får tillgång till vårt hus!! DRÖMKÅKEN?! ;) Vi var där idag & tittade lite och imorgon får vi nycklarna & sen påbörjas renoveringen för att göra det beboeligt och om 3 veckor flyttar vi in. TJOHOOOOO!

Guuud vad jag längtar! Jag ska grilla varenda dag som en RIKTIG tajkonfamilj. Ni är välkomna över på ett grillat "grisarsel" - för det är väl det enda vi ommer att har råd med ;) Och vinkällaren kommer att eka, på sin höjd står där väl några sjaskiga bag-in-box... HAHA. Jag längtar iallafall ihjäl mig.

pusss

1 kommentar:

  1. Ja varför ska man inte få njuta utan bara leta fel?
    Mer njutning åt folket ;)
    Lycka till nu med huset, ser fram emot att få komma och leka hos er.
    kram

    SvaraRadera