onsdag 6 januari 2010

Alice flyttar in!

Så äntligen var dagen kommen då vi fick nycklarna till vårt hus!! Sen i måndags så har det rivits & grejas i huset och hela (då menar jag verkligen HELA) Tajkonfamiljen är engagerad.

Könsrollerna sitter dock i, kvinnorna tar hand om barn & markservice medans männen jobbar. Liiiite trist tycker jag men Patrik har lite svårt att amma Henry så jag tror vi får köra på det upplägget iallafall.
Vi hälsar så klart på i huset- jag kan ju inte överlåta allt på männen. Såå stort förtroende har jag inte för dem ;)

Ni minns väl repliken från mitt stora feta grekiska bröllop?

The man is the head, but the woman is the neck. And she can turn the head any way she wants. ... :-)


Några bilder från första dagen i huset...


Har man bara sin favvo filt så är man hemma <3


Lilla fröken inser att vi blir nog kvar ett tag i huset så hon gör sig hemmastadd.

Men GUUUUUD vad alla tjatar om att jag måste ha skor på mig.. jag HAR ju skor på mig. Anders skor.



Fikapaus med farmor det e mysigt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar