söndag 10 januari 2010

Åh phu - i förskott...

Söndag -står det i kalendern. Känns inte alls så. Det enda som känns är att jag är heeeeelt slut efter en otroligt intensiv vecka. Många beslut har tagits ang renoveringen, massa farande fram & tillbaka och så 2 små terrorister som ska med överallt och lite oro för Henry på toppen av det. Som tur är har jag haft uppbackning av både min mor & svärmor. Utan dom vette 17 hur det skulle gått! Ni är bäst!!!

Men nu är det ny vecka & nya utmaningar, inte såå många beslut ang huset hoppas jag men däremot så är jag all alone med kidsen och Alice skall skolas in på dagis på onsdag - tror jag... Brukar man inte få någon information från dagiset innan en inskolning!? När den börjar, vad upplägget är, ska man ha med sig något? Extra kläder? Får man ha med sig en bebis? Tycker det hela är mycket märkligt. Jag skall ringa dom direkt imorgon bitti. Men ni som har dagisbarn - hur brukar det fungera med inskolning? Pratar vi 3 dagar eller 2 veckor? Och ja, vi tackade jag till dagisplatsen i Tensta! Sen ska jag till Astrid Lindgren på återbesök med Henry på torsdag och jag själv har tid hos naprapaten på fredag.. Hm, känns redan nu som att jag inte kommer att få ihop det. MEN det vet jag ju inte förrän jag vet hur inskolningen är upplagd.

Jag brukar ju kalla oss "Tajkon familjen" och nu är vi VERKLIGEN det måste jag säga, öppnar man kylen så ser det ut som man är hemma hos familjen Annorlunda, på köksbänken ligger fyrtiotolvmatlådor som skall fyllas, i hallen trängs 2 barnvagnar, sjukt mycket ytterkläder & lite flyttkartonger och sist men inte minst på golvet i vardagsrummet sover svärfar på en tältsäng ! Stackarn.

Men han planerar för fullt att han skall bygga ett gästrum i källaren i nya huset så fort han är klar med det andra... undra just varför ;) Men det lär nog ta ett tag innan han kan påbörja gästrummet även om dom jobbar som svin, han & Patrik. Jag ser knappt skymten av dom, tidiga mornar & sena kvällar. Jag brukar passa på att åka ut till huset för att inspektera lite och bjuda på lite fika så jag får se dom!

Nej nu är det dax för refrängen, lilleman vaknar varje eller varannan timme på natten och de senaste nätterna har Alice också stökat och kl.6 tycker hon det är morgon.. det här blir nog en låååång vecka. Men den kommer iallafall börja bra med pulkarace i Spånga för Alice & hennes bästis i morgon & jag får hänga med bästisens tuffa pappa - the rockstar. :-)

Se upp backen - 10 hål i nacken!

Lina

3 kommentarer:

  1. Ang inskolning så är det väldigt olika och ibland individuellt.
    Här var det extremt, vi hade 1½ timmes inskolning, sen var Alex färdig :)
    Men en annan pojke behövde drygt en vecka på sig.
    Hoppas att allt går bra, men självklart ska du ta reda på vad som gäller. Dåligt av dem att inte informera något alls.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja jag tycker också att det är dåligt. morr. Har försökt ringa dom nu på morgonen men inget svar och telefonsvararen säger bara vilket nummer man ringt till... Men jag fösöker väl igen & igen & igen :-)

    Hoppas det går lika fint som för Alex då!

    Kraaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  3. Men shit, 1½ timme?? :) På Isaks dagis har de i stort sett samma upplägg för alla barn och ger dem 2 veckor som inskolningstid, men föräldrarna är inte på plats andra veckan. Man trappar bara upp dagarna då till att innefatta fler mål mat, sovstund osv. Vi blev ditbjudna ca en månad innan och gick igenom planen med Isaks inskolningsfröken och fick veta mer om dagiset. Kändes jättbra. Om det hade varit samma icke-upplägg som det verkar vara på ert dagis hade jag varit mer nervös! Fortsätt jaga dem, sjukt dåligt att inte informera!!

    Och lycka till med veckan, låter verkligen som du behöver en massa styrketankar så jag ska skicka några varje dag!

    Jag håller fortfarande på att vänja mig vid att vara bebismamma igen efter så lång tid och Isak har det rätt tufft, så vi är också helt slut här hemma. Idag fick Isak i alla fall gå till dagis och träffa kompisarna, vad glad han blev!

    Vi hörs snart och LYCKA TILL med allt!

    Kram!!!

    SvaraRadera