söndag 6 december 2009

Zonförsvar eller inte?

Ännu en härlig helg lider mot sitt slut!
Jag känner mig såååå bortskämd efter helgen som gått, jag har bara varit "gäst" & det har varit ett rent nöje :-)

I fredags var jag gräsänka så jag tog kidsen & slängde in dom i bilen och åkte till Enköping för att hälsa på min mor & far. Eller slängde in & slängde in, det skall ätas, bajsas, matas, packas, ytterkläder på, dubbelbarnvagn, 2 barn, Henrys bilbarnstol & packning för övernattning... (låste jag dörren?;) så alla som uppfattade det som att det tog typ 1 minut att komma iväg - ni tror fel ;) Men vi kom iallafall iväg! Och vi hade jättemysigt i Enköpig.
Mor & Far har badkar till Alice stora förtjusning....

Note to myself: vi måste sätta in ett badkar i huset!

Sen i lördags var vi bjudna till vänner i Bromma på inflyttningsfest, vilket var supertrevligt! Värdparet hade fixat så fint & det var roligt att träffa massa nya människor, det händer liksom inte så ofta nu för tiden tycker jag. Riktigt skoj! Det var barn högt & lågt & Alice hade såååååå roligt att vi knappt såg röken av henne.

Så att börja på dagis blir nog inget problem för henne ;)

Jag beslutade mig även för att köra "zonförsvar" på festen istället för "man-man", gällande barnen alltså... för visst vinner väl alla föräldrar på att få sitta i soffan & sippa på lite vin & ansvara för området runtomkring än att jaga "en spelare" runt hela planen..?! Go zonförsvar säger jag bara! Någon emot?

Sen idag har jag varit in till stan en megasnabbis, förorten- city tur & retur på en stämpel!! Tjohooo, ja det gäller att vara ekonomisk i dessa bistra tider ;) Jag & dubbelvagnen skulle till Svenskt Tenn för att köpa en present. Låt mig säga så här, Svenskt Tenn är äldre än dubbelvagnens påfund (det var väl med 1 cm marginal jag pressade in vagnen) och damerna från "öfre" är inte så sugna på att hålla upp dörrar. Nåväl, uppdraget utfördes och en kokt med bröd på Nybrogrillen senare och jag var åter på väg mot förorten (glamouröst värre;). Kvällen spenderades sen hos vänner söder om staden med en riktigt god middag & härligt sällskap - som alltid! Även här var det flera barn och Alice hade så kul, hon sprang & sprang & sprang & skrattade tills jag trodde hon skulle stupa. Men icke. Hon var tapper, så vid kl.21 fick vi bege oss hemåt. Behöver jag säga att hon somnade bara jag startade bilen.. ?

Tänk så underbart att vara bortbjuden på en söndagkväll, helgen blir såå mycket längre - och trevligare!
Mera sånt!

Hoppas att ni har haft en minst lika trevlig helg som vi haft!

Kram Lina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar