onsdag 23 december 2009

Igår anlände familjen Tajkon till öjn!

Resan gick över förväntan (ekonomiplatser, 2 barn, 22 december).

Den största pärsen tycker jag nästan är de 2 timmarna på morgonen INNAN man kommer iväg och man ska få koll på allt.. Alla ska upp i tid, kläs på, frukost ska ätas, pinguuuu på högsta volym på tv'n, hinner jag duscha? Har vi koll på packningen? Vi packar ner saker i väskor- Alice packar upp.. Har jag gömt någon julklapp på något superbra ställe - som inte ens jag hittar ;) osv...

Men vi kom iväg hyfsat och allt kom med (hur nu det gick till!). Väl framme i Nynäs så bestämde vi att vagnen måste med på båten så vi packade ur den i väntan på att få köra ombord och jag gick ombord med kidsen. Vilket var ett grymt beslut av 2 anledningar...

1. Trots att jag kom in väldigt sent i avgångshallen så kom jag nästan först fram i kön och kunde bara vässa armbågarna en aning & plöja på med min "lilla" dubbelvagn (hehe). Så vi fick bra sittplatser på båten! Gräddfiiiiiiiiiiiiiil!
För er som inte åkt färjan till öjn så betyder ekonomiplatser att du inte har någon egen plats utan du sitter i restaurangtorget. Och det är ingen jättehöjdare när båten är full. Så när alla står där i avgångshallen är det ett ordentligt tryck och alla väntar med spänning att dom skall släppa på oss. Känns som man ska på värsta rock konserten - fast ändå inte..

2. Båda barnen sov i vagnen under resan, inte hela resan så klart men dom SOV iallafall :-)


När vi anlände till öjn så möttes vi att ett vackert Visby i vinterskrud - underbaaaart!

Igår var det lite pyssel här hemma, vi fixade bla sill & jansson. Svärmor frågade om hon kunde lägga Henry på golvet när vi skulle fixa Jansson. Jaaa absolut, han kan inte vända sig själv än men snart så ska du se att han vänder sig, svarade jag. Sen pysslade vi vidare och rätt var det var så ser min svärmor att Henry har rullat runt, av sitt lammskin och ligger med näsan tryckt i parketten... stackarn.. NU kan han vända sig från rygg till mage ;-)

Nu börjar uppesittarkvällen lida mot sitt slut, de sista klapparna är inslagna, årets första skinkmacka & ett glas med riktigt kall mjölk har inmundigats. Mums! Fast knasbollarna jag bor med dom dricker julmust till och har mängder av rödbetssallad på sin skinkmacka. Dom är inte kloka !

Nu återstår det bara att räkna ner tills imorgon...

Så från oss alla här i Visby till er alla:
En riktigt GOD JUL!

Puss

2 kommentarer:

  1. God Jul vännen, hoppas ni får det alldeles fantastiskt på öjn.
    Kram från oss tre

    SvaraRadera
  2. GOD JUL!!! Och tänk att han redan vänder sig, vilken kille! :)

    Hela min familj är på plats nu också och det mesta fixades igår. Gröt ställdes ut till Tomten och så klart var den uppäten i morse till Isaks stora förtjusning. Nu återstår bara kampen om att få Isak att förstå varför klapparna måste ligga under granen typ heeeela dagen.. Ingen enkel match! ;)

    Hoppas att ni får en fantastisk julafton och dagar där efter! Vi hörs när det lugnat ner sig lite! :)

    PUSS & KRAM från Bogrens (Jr & Sr)!!!

    SvaraRadera