tisdag 29 december 2009

Home sweet home!

Nu är vi åter på fastlandet. Vi åkte hem med båten nu ikväll. Även denna resa gick väldigt bra. Efter nerresan så insåg vi att det är ingen idé att sitta någon annanstans än på ekonomiplatserna, där får vi plats med barnvagnen & Alice kan röja runt bäst hon vill ;)
Så när jag kom ombord så ville jag lämna tillbaka våra vilstolar & köpa ekonomiplatser istället men se det fick man så klart inte. Man kan uppgradera (det går jättebra) men man kan inte nergradera.. Det är nästan skrattretande. Bra service ni har för era resenärer Destination Gotland! Men då sålde jag våra platser till tjejen som stod bakom mig i kön istället, säkert alldeles för billigt men jag var nöjd & hon var nöjd så det var väl bra! Annars hade jag ju inte fått någonting alls för dom så det var ren bonus! Kände mig dock som en liten arab när jag erbjöd henne att köpa våra platser.. men är man tajkon så e man ;)

Den här veckan har gått lika fort som den alltid gör när vi är på öjn. Men jag är mycket nöjd, bortsett från magsjuka så har julen varit mysig & vi har hunnit träffa våra vänner också. Och viktigast av allt så har vi hunnit planerat lite renovering & det var väl en himla tur för nu är det inte långt kvar innan vi får nycklarna!!! Om sanningen ska fram så börjar jag bli lite orolig om vi verkligen kommer att hinna med allt.. om vi ska göra det så måste det mesta klaffa. För det brukar det väl göra när man renoverar!? Det är väl aldrig så att det dyker upp saker på vägen eller att köksleverensen är sen eller så? Nej jag tänkte väl det. Det kommer gå så bra så bra.

Samtidigt som det skall renoveras för fullt så ska jag vara ensam med terroristerna varav den ena skall skolas in på dagis - och ja, det blir Tensta! Spännande.

Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar