tisdag 1 december 2009

Advent flyttar in

Så ja, nu börjar det likna nått här hemma!


Idag infann sig den allra första julkänslan för året, jag & Henry tog en promenix ner på stan (sumpan :-) och dom har gjort det så julfint i lilla city, alla träd var ljusbeklädda & det var riktigt mysigt.


Vi tog en fika på Stadsmissionen - det är inte alls så misserabelt som det låter!Helt klart mitt favvo fik i Sumpan och man kan alltid kombinera fikat med lite fynd ibland. Dagens fynd blev 2 böcker! Jag har aldrig handlat begagnade böcker förut men dom här var jättefina så dom fick följa med hem. Det blev 1 kokbok med enbart julrecept till mig själv och en fin bok om julen till barnen med pyssel, sagor & annat skoj. Dom är väl liiiiiiiiiite för små för den än men tids nog, tids nog... :-)


Jag har redan lusläst halva julboken och jag längtar sååå tills den jul då vi ska fira hemma hos oss i huset, då kommer den boken vara min bästa vän i köket (efter mamma & svärmor då möjligtvis;)


Väl hemma åkte Peter Jöback in i cd-spelaren och adventsstjärnorna upp. Gjorde även någon form av arrangemang på ett stort Matteusfat med blockljus, grön mossa, en hyasint & lite annat pyssel på. Det blev riktigt fint om jag får säga det själv, men vi får väl se hur länge den får stå orörd på vardagsrumsbordet...


Kom just på att jag lovat baka en apelsinlimpa till frukost imorgon så det är nog bäst att jag förbereder det pronto!


Söta drömmar!
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar