söndag 13 december 2009

3e advent!










Tänk att det redan är 3e advent, december går alltid alldeles för fort! Det samma gäller dessa helger som bara försvinner. Hallåååååå vart tar ni vägen?

Helgen har iallafall varit mysig, i fredags så var det obligatoriskt fredagsmys & idol! Jag vet inte om jag törs säga det högt men jag gillar verkligen idol, jag tror jag har sett varje avsnitt hela säsongen. I fredags var det final & jag tror att de flesta tycker att det var ett rättvist utfall, Erik är en värdig vinnare!


Men vad ska vi nu göra på fredagar? Jag kanske ska blåsa liv i förra årets fredagsmys med de 3 B'na (ni minns va? De 3 familjerna med efternamn på B :-). Förra året så hade vi rullande schema på fredagsmys, då sågs vi kl.18 hemma hos någon, åt middag tillsammans & bänkade oss sedan framför Let's Dance. Sen kanske det blev mer babbel än fokus på exakt alla danser men det var iallafall himla trevligt!

I lördags var vi bjudna på 30års-fest som arrangerades av 2 gamla reseledarkompisar. Men efter moget övervägande så stannade jag hemma med barnen & Patrik fick representera! Det var inte en fest som man kunde ta med barn på .... ;) Alice skulle kunna vara hos sin mormor & morfar men inte min lilla prins. Lite trist att missa en sån fest men jag & barnen hade en mysig kväll hemma.

Idag hade vi lite vänner över på adventsfika!! Det var jättemysigt! Jag bara älskar detta oorganiserade kaos som alltid utbryter när barn är med - undra bara om våra vänner utan barn tycker det samma ;) Kanske kommer upp lite bilder från adventsfikat imorgon!

Morgondagen ser jag förövrigt mycket framemot!! Dels ska jag äta lunch med härliga kollegor i stan och sen ska jag åka till en naprapat (tror jag det är) som ska kolla på min (cp-)skinka! Jag har haft ont i min skinka under båda mina graviditeter och det blir aldrig bra. Jag känner mig så begränsad av smärtan och jag längtar verkligen efter att kunna gå långpromenader röra mig obehindrat! När jag träffade henne i förra veckan så verkade hon mycket hoppfull men upplyste fint att det är ingen skön behandling, men blir det bara bra så tar jag det mer än gärna!

Natti Natti!
/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar