tisdag 24 november 2009

Jag drömmer om en vit jul..



Tänk att det är jul om 1 månad! Det kan man verkligen inte tro, ute är grått, trist och alldeles för varmt för att vara november.. och ingen snö så långt ögat når. Sann julälskare som jag är så börjar jag såklart oroa mig!

Förra året firades julen i Orsa och där har man nästan "snögaranti" på julen, så på julafton var vi ute och åkte spark i det vackra landskapet och i det underbara vädret. I år skall vi fira på Gotland och det känns inte riktigt lika snösäkert.. fast det blir såklart himla mysigt ändå!!

Men håll med, visst vill man titta ut genom fönstret på julaftonsmorgon och bara se vitt vitt vitt så långt ögat når.. äta en mysfrukost med julskinka på smörgåsen och sen gå ut & leka i snön, åka spark, kasta snöboll & göra snöänglar. In och fika, ta ett värmande julbad, tända en brasa och dricka lite glögg framför den med Kalle Anka rullandes på TVn.. osv.. Nej men jag längar inte till julen, inte det minsta ;)





Jag tror jag skall dansa "snö" dansen och be till vädergudarna - så får vi se om det kanske kan hjälpa!
Det kan väl ni också göra, ju fler desto bättre ;)

Kram Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar