fredag 20 november 2009

Fredagsmys

Äntligen fredag & fredagsmys! Idag har jag & Henry varit inne på öfre och lunchat med söta Ida. Vi lunchar alltid på sushihuset & nu var det alldeles för länge sedan sist så jag hade riktig abstinens - både av Ida & sushin!
Sushihuset har varit mitt absoluta favvo sushiställe i snart 10 år, de senaste 5 åren har det varit stående lunch där 1 gång i veckan. Den enda nackdelen med sushihuset är lokalen, restaurangen ligger i en liten källarlokal, man kan alltså inte ta med någon vagn utan den får stå utanför på gatan. Men det är väl dagens i-landsproblem! :-)

När vi lunchat så brukar jag alltid smita in i min favvobutik på Humlegårdsgatan, Koffert! Dom har sååå himla mycket fint, jag vill helst ta med mig halva butiken hem! Något som står på önskelistan är helt klart dom här fina husen i zink, me dom är liiiite dyra speciellt i dessa tider då det skall sparas pengar ;) Spara är verkligen tråkigt!Men jag såg något liknande på Village när jag var i Visby sist... kanske kan vara nått!

Bild: lånad från kofferts hemsida

Nu vankas fredagsmys med rödvin, lite god mat och sen blir det idol & karamellkugen för hela slanten ;)

Trevlig helg!!!
Kram Lina




3 kommentarer:

  1. :) Roligt! Jag har köpt ett sånt hus.. =) De är superfina, men jag vet inte var jag ska ställa det än.. Så går det när man köper detaljerna före möblerna.. ;)

    Ha en mysig fredagskväll! Är avis på vinet!

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Lisa,
    Åhhh vad jag blir avis nu!! Dom är underbart vackra. Du hittar säkert någon fin plats till ditt hus! Vart hittade du det förresten?

    Kraaam

    SvaraRadera
  3. Ja de är riktigt fina, men som sagt aningens dyra...
    Kram

    SvaraRadera