måndag 9 november 2009

Farsdag


Jag är så oerhört lycklig och glad över att Patrik är pappa till mina barn, han är världens finaste & bästa pappa och jag skulle aldrig kunna önska något mer. En pappa att vara stolt över!

Så självklart har vi firat honom idag, på farsdag så är det precis som det låter - det är hans dag & vi göra mysiga saker som han gillar! Dagen började med en välförtjänt sovmorgon för P, han tar ett tungt lass här hemma och går upp med Alice varje morgon så han tyckte nog att det var skönt att för en gång skull få ligga kvar i sängen ett tag till. Sen var det paket på sängen och frukost. Dagen fortsatte med en promenad i Haga parken....



Haga parken kan jag verkligen sakna, vi bodde så nära den när vi bodde i stan så där har vi spenderat måååååånga timmar. Det var riktigt mysigt med en promenix runt Haga i höstrusket!

Promenixen slutade lämpligt nog vid Haga Forum där vi åt massa våfflor & mös. Haga Forum är riktigt trevligt tycker jag, inredningen är nordisk & ganska avskalad men deras öppnaspis bidrar verkligen till gemyt och utanför fönstret ser man Brunnsviken...





















Henry sov mest hela tiden men Alice höll oss sysselsatta - sitta still är inte riktigt hennes grej :-)
Hon gillade iallafall våfflorna - fast godast var sylten & grädden....


Väl hemma var det "värsta viktigaste fotbollsmatchen" som vi tittade på, och det var faktikst sjuuuuukt spännande. Djurgården vann och höll sig kvar i allsvenskan så glädjen var stor. Sen hade P önskat middag.. han ville ha ostbiffar med sås, potatis, ärtor & morötter - så det fick han. Och hit så var allt frid & fröjd.. men i ostbiffar så ska man ha 1 vitlöksklyfta och det hade jag i. Men sen så har Henry haft ont i magen resten av kvällen. Stackars liten!!!! Så tro mig när jag säger att jag ångrar mig såååå att jag inte hoppade över den där förbaskade vitlöken! Sen läkarbesöket så har jag försökt undvika hårdsmälta saker och så har vi bytt Minifom till Sempers magdroppar och han har mått jättebra tills ikväll då.. Så nu har vi haft skrikfest här i flera timmar..
så med tanke på det så kanske jag borde logga ut nu & gå & lägga mig! Men en liten stund framför datorn är också avkoppling ;)

Kram & godnatt /L.

3 kommentarer:

  1. Låter som en supermysig dag!

    Men stackars lilla Henry som har så ont i magen! Vad jobbigt det måste vara för er alla!! Hoppas att han mår bättre idag! (det kan inte vara laktos då? Alltså att du ska undvika laktos..)

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Ja det var det verkligen!! Vad gjorde ni för något? Såg någon kommentar på "fejjan" om långkok... blev det bra :-)

    Ja visst är det synd om Henry!! Oss andra tycker jag inte specielt synd om - jag har ju bara ont i hjärtat ;) Jag frågade läkaren om laktos men det trodde hon inte att det var. Men å andra sidan var hon lite skum den där läkaren..

    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Varför jag undrar är för att jag vet flera (i alla fall 3 som jag känner, fler som jag har hört om) små nyfödda som har haft problem med magen länge och till slut så har man testat med att mamman håller kosten laktosfri och då har de blivit bra. Innan testas det alltid med olika droppar och undvik lök mm, precis de råden som ni fått. Kan ni inte konsultera en läkare till?

    Vi hade också en mysig dag. men det var pissväder så vi höll oss inne. Sovmorgon, mysfrukost, present, god middag.. Det vanliga (på fars dag, inte mors)! ;)

    Fina bilder fråg Öjn!! Kul att se alla Alices och Henrys polare. :)

    Puss!

    SvaraRadera