torsdag 19 november 2009

En rosa ukulele det borde alla ha!

Idag har vi haft en supermysig dag hemma hos Signe, tack lilla sötnos - du är ju bara för go!

Extra roligt att både jag Helena & Sophia kunde träffas, det är inte helt enkelt att hitta dagar & tider som passar alla. Och hur slår man nu "extra roligt"... hm.. det måste vara super mega askul att vi alla tre kommer vara hemma på fredagar hela våren - Gissa om det kommer bli "housewifeluncheswithwineeveryfriday"!!!! Tjohooo! Spånga here I come! :-)
När Gurra kom hem så var det paketöppning för Signe och hon fick en rosa ukulele - såååå söt! Sen rockade Gurra loss på den till allas förtjusning. Tänk så kul det måste vara att vara så musikalisk som han är. Jag tycker det är kul att bara få vara med ;) Kanske ska köpa en gitarr, en vispop och skicka mannen på kurs :-)
När vi kom hem så sprang jag upp till lilla ICA på hörnet för att köpa lite smått som saknades hemma och vet ni vad? Källarloppisen var öppen så jag var ju bra tvungen att titta in - dagens fynd blev en jättesöt sockerkaksform för en tia så nu har jag bakat en tigerkaka som står & svalnar på bänken.
Ibland när jag bakar så brukar jag tänka på Ernst, han må vara något av en kuf men han säger en del sköna grejer också emellanåt.. vad sägs om:
"Man känner aldrig sig så rik som när man plockar ut färskt bröd ur ugnen"
puss /Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar