måndag 23 november 2009

Allmän sjukstuga & femtitolftegången gillt!

Helgen har varit mysig även om vi alla har varit lite halvskruttiga, så vi har mest hållt oss på vår kant. Med undantag för en söndagsmiddag hos mammsen & pappsen, för vem kan tacka nej till en härlig porterstek!? Inte vi iallafall!

Familjestatus: båda barnen är skruttiga - Alice är värst med feber, hosta & massa snor..(hu!), mannen har begynnade halsont och själv käner jag mig sådär, halsont, frusen & huvudvärk. Men det är väl lika bra att ta alla på en & samma gång! Thank god för näsfrida!! ;)

Natten till idag gick inte till historien som en av de bästa direkt, jag får skylla mig lite själv för jag är en riktig nattskrota men resten tar jag inte på mig! Kom i säng efter midnatt, låg & bläddrade lite i en tidning (det här är min "egentid" för då sover alla :-) Sen vaknade Henry & ville ha mat vid kl.01, när han ätit så vaknar Alice vid 01.30 och hon somnar inte förrän 03.00.. vilken cirkus! Tror vi alla 3 tillslut somnade av ren utmatting ;)
Sen 03.22 då vaknar junior med ett gallskrik... jaha, då va de bara att gå upp med honom för jag kan ju inte stanna kvar i rummet och riskera att väcka dom andra igen (gissa om jag längar till huset vid sånna här tillfällen) men sen fick vi iallafall sova i några timmar. Och som inte det var nog med att alla var sjuka & trötta efter en kaotisk natt - nej men då ska ju hela familjen Tajkon såklart åka till Ikea också. Ibland blir jag bara så less på mig själv. Men vi kände oss tvungna att beställa köket idag - och det visade sedan vara i grevens tid! På ikea var det allmännt kaos, Alice ville inte sova, det tog 3-4 timmar att genomföra beställningen så när vi väl skulle gå igenom vad vi beställt stod P & bar på Alice och jag satt bredvid på en barstol & ammade Henry (som en annan tattare).. men nu är köket beställt!!!!!!!!!!!! Tjoho!!! Och jag ber till gudarna att allt blev rätt... Middagen fortsatte i tattarstil, 7 varmkorvar på en bänk...Men på något sätt i hade vi det ganska mysigt där på vår bänk med vår lilla familj :-)

over & out /L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar