tisdag 13 oktober 2009

Upp som en sol, ner som en pannkaka…

- Eller hur är det man säger?

Här har det varit lite kaotiskt i helgen. I fredags så var Anders med oss till huset för att gå igenom besiktningsprotokollet och det mesta verkade vara i sin ordning förutom att han hittade fukt i det stora badrummet. Så med den insikten åkte vi hem och där låg resultatet av radonmätningen och väntade på oss i brevlådan… och mätningen visade på för höga halter av markradon. Dom som sålt huset har varit på semester sen vi skrev kontraktet så vi kunde inte prata med dem utan det enda vi kunde göra var att skriva en hävning av köpet. Sista dagen att häva köpet var i fredags – så det gjorde vi i fredags kväll. Nu hoppas vi att vi kan hitta en lösning tillsammans med säljarna genom någon form av prisreduktion.
Det är helt okej om ni håller en tumme eller två :-)


Annars gick helgen i ett rasande tempo med dop och fika gäster! Henry stackarn har haft magknip hela helgen och har det fortfarande, jag tycker såååå synd om honom. Jag vet inte riktigt vad jag skall hitta på för att underlätta för honom. Man riktigt ser att det gör ont och han tar i för kung & fosterland när han skriker så att något gör ont har vi allt förstått.. och Alice kan inte sova själv i sin säng hela näterna längr utan vaknar mitt i natten och vill sova hos oss. Summan av kardemumman, 4 i sängen som sover dåligt.

Himla skönt att Anders & Kristina varit här i helgen och avlastat oss, då har inte Alice lidit av stressade föräldrar & en ledsen lillebror! Men nu har dom åkt hem igen och den här natten gick väl inte till historien som en av de bästa direkt :(

Idag är jag & Henry hemma medans Patrik & Alice är i Spånga och hälsar på Gurra & Signe. Fick nyss ett sms att sångstunden på Öppna förskolan var jättekul :-) Härligt!!!

Nej nu skall jag stoppa lite mat i magen medan lillsorken faktiskt sover.
Puss & hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar