torsdag 15 oktober 2009

BVC rapport!

Idag hade Henry tid hos BVC, så vi klev in där med andan i halsen (för ovanlighetens skull...not! )

Det kändes skönt att vi skulle dit idag för jag ville höra mig för om hans magknip, han blir verkligen alldeles förtvivlad när han är vaken och nu har det hållt på så i en vecka. Igår ringde jag till vårdguiden för att höra mig för lite, men dom rekommenderade massage eller att åka till barnakuten - är det inte lite väl skilda råd?

Anyway, Henrys barnmorska tyckte inte det var någon större fara, hon rekommenderade minifom (några droppar man ger mot kolik i samband med amningen) och att vi skall fortsätta ge honom massage. Så skall vi höras av i början av nästa vecka igen. Så nu är dropparna inhandlade och jag håller tummar & tår att dom skall hjälpa. Och så ska vi massera järnet - det vet jag att han gillar! :-)

Dagens mått:

vikt: 6030 gram
längd: 60,2



Nu sover han iallafall och verkar vara nöjd med det. Jag hoppas det är en ny trend för imorgon skall vi åka till Orsa för att hälsa på min mormor & morfar över helgen och då vill jag helst inte ha två barn som gråter ikapp om nätterna och väcker hela huset. Om jag får önska alltså ;)

Något annat jag har önkat är SURSTRÖMMING så det skal vi äta på lördagkväll, Mums!
Det blir premiären för i år, lite sen - jag vet! Men den som väntar på någt gott...

Ha en underbar helg!
Puss /Lina

2 kommentarer:

  1. Darling, du behöver inte ursäkta en sen surströmmingspremiär - det är ändå ingen utom du som har en clue om när den är! ;) För min del skulle den lika gärna kunna vara i mars som i oktober!

    Ha en mysig helg och hälsa!! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Åh stackarn, aldrig roligt med magknip! Men Minifom is the skit kan jag lova! Meja skrek o skrek 1 två veckor tills en ur mammagruppen gav mig några droppar på öppna förskolan, vipps så fes hon som en karl och sen dess kör vi med dropparna. Nu får hon direkt i erättningen. Har inte vågat sluta helt me de än. Men om ni inte märker nån skillnad på några dagar öka till 15-20droppar. Då hjälpte det helt på Mejis. Lycka till gumman.
    Var o vägde idag, 6690kg ocg 63,5 lång...

    Kram kram Å

    SvaraRadera