måndag 31 augusti 2009

Vill ha!


Jag är lite svag för Josef Frank, jag erkänner!

Nu är jag inte direkt ensam om det, i nya "Sköna hem" hade dom en omröstning om vem som är Sveriges mest älskade formgivare.. och inte helt otippat så vann Josef Frank! Men han var i gott sällskap, tätt följd av bla Stig Lindberg & Bruno Mathsson. Himla tur att en österrikare gick och "kärade ner sig" i en svensk flicka för vad skulle dom annars sälja på Svenskt Tenn?

Svenskt Tenn är en butik jag gärna tar mig en titt i, men tyvärr stannar det oftast vid en titt. Ibland blir det en present till någon men sällan till mig själv. Men snart är det nog dax att jag skall köpa mig en väska, gillar verkligen deras "smålandskasse". Det svåraste beslutet är förmodligen vilket tyg jag skall ha ;)
Den praktiska delen i mig säger att jag skall välja ett mörkt tyg - kanske Hawaii Brun... Hm, vi får se!


Manhattan är inte heller så tokigt.

Kram Lina

1 kommentar: