onsdag 26 augusti 2009

Packa väskan!?

- Har du packat väskan än?

En vanligt förekommande fråga just nu, kanske inte helt obefogad då bebisen är beräknad till den 30 augusti :-) Men i min värld är det lååångt kvar, det är nästan lite overkligt att det snart ska komma en liiiiiten liten bebis till oss. Men vi längtar så klart massor!

Jag har faktiskt tagit fram & tvättat alla bebiskläder, jag har ordnat vaggan och just nu så tvättar jag allt till bebisen lilla korg. Vi har köpt en bilbarnstol (i förra veckan men ändå ;) men just det här med att packa en väska verkar inte vara min grej..
Jag vet av erfarenhet att jag packar bäst under stress - skall vi resa någonstans så packar Patrik kvällen innan, allt står prydligt, fint & klart i hallen & han är redo att bara åka när tiden är inne. Jag däremot, jag är helt hopplös... jag packar i sista sekunden (helst när taxin står utanför & taxametern tickar). Och jag förstår inte varför, jag vet ju om att jag bli stressad & bara slänger ner lite grejer (inte helt på måfå men nästan) men det blir ju oftast bra iallafall... :-)

Men mamma påminner mig att jag ska packa en väska och jag ska nog göra det, snart...
.. nu ska jag bara baka lite frukostbröd först!

Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar